Skip to main content
tartalomgyartas Hannah Design

Tartalomgyártás weboldalra

Ez az első sor, amellyel fel kellene hívnom a figyelmet, és meg kellene neked mutatnom a cikk értékét. Nekem is 15 másodpercem van, mint neked, amikor a közönséged számára készítesz weboldali tartalmat. Sikerült? Akár új író vagy, akár régi motoros vagy a tartalomkészítésben, rengeteget tanulhatsz a webes szövegekről. Az olvasók figyelmének megragadása már az első sorban, csupán a jéghegy csúcsa. Olvass tovább és elárulom, hogyan érheted el, hogy a fő webhelyoldalak, például a Kezdőlap, a Rólunk és a Szolgáltatás oldal kitűnjön a tömegből, megragadja a közönséged figyelmét, és hozzájáruljon egy sikeres vállalkozás felépítéséhez.

Válassz csomagot!

A csomag ellenértéke a teljesítés utána a szolgáltatási szerződés alapján kerül számlázásra és kiegyenlítésre.

Tartalomgyártás400-600 szó

20.000 Ft

OLDAL/BLOGCIKK
  • igény , tevékenység felmérése
  • kulcsszavak használata
  • egyedi tartalom elkészítése
  • formázási, szövegbontási javaslatok
  • H1, H2, H3 címsorok jelölése
Érdekel

Tartalomgyártásmax. 6 oldalig

100.000 Ft

WEBOLDAL
  • igény , tevékenység felmérése
  • kulcsszavak használata
  • egyedi tartalom elkészítése
  • formázási, szövegbontási javaslatok
  • H1, H2, H3 címsorok jelölése
Érdekel

Mi az a webes tartalom/szöveg?

A weboldal-szöveg általában a weboldalon található fő szöveget jelenti, amelynek célja a termék vagy szolgáltatás eladása. Ezek azok a szavak, amelyek végigvezetik a látogatókat a webhelyen, elmagyarázzák a márka koncepcióját, és tájékoztatják az embereket a szolgáltatásokról. Tipikusan ezek közé tartozik a Főoldal, a Rólunk, a Szolgáltatás oldal és a GYIK.

Mitől lesz tehát jó a weboldal tartalma? Először is meg kell felelnie a potenciális vásárlók keresési szándékának. Segíteni szeretnénk őket a problémájuk megoldásában és a cselekvésben vagyis a konverzióban ami lehet a vásárlás, feliratkozás a blogra vagy egyéb hírlevélre.

A legfontosabb dolog minden szövegíró számára, hogy megértse a szöveg célját. Ha már a kezdetektől fogva ismeri a végcélt, az segít a tökéletes tartalom és az ideális call-to-action (felhívás cselekvésre) elkészítésében (a CTA-król bővebben a szövegírási tippeknél beszélek). A szöveg célja támogatja a vállalkozás céljait. Segítségképpen hoztam neked pár kérdést, aminek a megválaszolásával könyebben megérted mik ezek a célok.

tartalomgyartas Hannah Design
kerdesek Hannah Design

Kérdések, amiket fel kell tenned magadnak

Határozd meg a céljaidat! Mit szeretnél elérni a tartalommal, kinek szól? A weboldal célja egy termék vagy egy szolgáltatás értékesítése? A hirdetésekből származó bevételek növelése lenne a cél? Vagy a célod egy közösség építése?

Ismered meg a közönségedet! Ahhoz, hogy olyan szöveget írj, amely megfogja a potenciális vásárlóidat, bele kell helyezkedned a gondolkodásmódjukba. Tegyük fel, hogy az értékesítés az elsődleges célod. Az értékesítés legjobb módszereit csak a közönséged ismeretében tudod meghatározni. Minél többet tudsz az érdeklődőkről, annál jobban tudod őket fizető vásárlókká alakítani. Kik és milyen emberek fogják majd az oldaladat felkeresni? Milyen problémára szeretnének ott valamifélemmegoldást találni majd? Milyen keresőszavakat írnának be a a Google keresősávba? A buyer persona meghatározása pl. egy remek marketing gyakorlat, segítségével kikristályosodhat számodra kiket is szeretnél megcélozni a termékeiddel vagy szolgáltatásoddal.

Kutasd fel a versenytársaidat! A legegyszerűbb módja ennek, ha egyszerűen rákerel a Google-ben a fő termékükre, szolgáltatásukra, megnézed, hogy mely oldalak állnak első helyen a rangsorban, és megvizsgálod mit és hogyan csinálnak. Mi az elsődleges szolgáltatás, amit kínálnak? Milyen típusú tartalmat használnak: sikertörténeteket, videókat? Milyen célközönséget céloznak meg?

Tippek íráshoz

A témához illő, érdekes, figyelemfelkeltő szövegek írása kemény munkát, jó írói készségeket és a látogatók kérdéseinek előre megjósolását igényli és itt nem a kristálygömbre gondolok. Vannak ennél kifinomultabb technikák.

  • Ragadd meg az első sorban az olvasó figyelmét! Ahogy az elején említettem, lehet, hogy mindössze 15 másodperced van arra, hogy felkeltsd az olvasód érdeklődését. Ha ez sikerül, az új kihívásod az, hogy az olvasót rávedd arra, hogy az oldaladon maradjon. Kezdheted a szövegedet néhány izgalmas adattal, egy egymondatos történettel vagy egy kérdéssel. Érd el, hogy az emberek a bevezető elolvasása után kíváncsiak legyenek az ezt követő tartalomra is.
  • Tedd gyorsan átnézhetővé, átolvashatóvá a szöveget! Az elrendezés nagyon fontos. A legtöbb ember futólagosan olvas, ezért annak érdekében, hogy a szöveg könnyen átnézhető legyen, tartalmazzon fejléceket, felsorolások és pontozott vagy számozott listákat, szemléletes alcímeket és fehér vagy más néven negatív tereket a bekezdések között.
  • Segíts az olvasóknak a navigálásban! Ne feledd, hogy a közönség többféle útvonalon keresztül találja meg a webes tartalmat. Lehet egy közösségi médiában megosztott posztból, más webhelyeken található linkeken keresztül, marketing e-mailben vagy a keresőmotorok találati oldalán keresztül. Azok az emberek, akik megkapják az üzenetét, nem biztos, hogy ismerik a márkádat. Hálásak lesznek, ha világossá teszed, mit kínál a vállalkozásod, és további részleteket tartalmazó releváns linkeket helyezel el a szövegben.
tippek irashoz Hannah Design
baratok Hannah Design

Az is jó ötlet, ha a közösségi média fiókjaira mutató linkeket is jól látható helyen emeled ki, hogy kapcsolatot teremts a márkád és a látogatók között. Lehet, hogy elhagyják a webhelyet, de a közösségi média rendszeres használói ha bekövetik az oldalaidat időről időre találkozhatnak majd hirdetéseiddel, posztjaiddal, felhívásaiddal és visszatérnek a webhelyedre.

Beszélgess úgy az olvasóddal, mintha egy barátoddal beszélgetnél! Teremtsen kapcsolatot márkád és az ügyfél között. Ilyen techinikák lehetnek pl.:

  • Közvetlen megszólítás: használd az „te” szót az olvasó megszólításához, a „mi” szót, ha a cég szemszögéből beszélsz, és az „én” szót az egyéni hangnemhez.
  • Beszélj laikus nyelven, fogalmazz egyszerűen. Az átlagos olvasó egy  7-8. osztályos tanuló szintjén olvas. Ha egyszerű nyelvezetet használsz, olvasóid talán jobban megértik és jobban megjegyzik azt amiről beszélni szeretnél.
  • Használj rövid mondatokat – ezek segítenek világosan közvetíteni az üzenetedet.
  • Korlátozd a határozószók és melléknevek használatát, hogy a mondatok rövidek és frappánsak legyenek.
  • Kerüld a szakzsargon használatát – nem minden olvasó szakértő, ezért a szakmai terminológiák helyett, használd az egyszerűbb alternatívákat és helyezz el hiperhivatkozásokat más, több háttérinformációt tartalmazó cikkekre.
  • Adj konkrét példákat! Az olvasók jobban el tudják képzelni a mondanivalódat példákkal, mint bonyolult és összetett kijelentésekkel.
  • Kerüld a helyesírási, nyelvtani és írásjel-hibákat.

Ösztönözd az olvasókat cselekvésre

Emlékszel, amikor azt mondtam, hogy már az elején tudnod kell a célodat? Itt az ideje, hogy ezt a tudást alkalmazd. A webes tartalmad célja, hogy valamilyen cselekvésre ösztönözzön. Lehet, hogy azt szeretnéd, hogy a látogatók vásároljanak, feliratkozzanak a blogodra, vagy azt, hogy csatlakozzanak a levelezőlistádhoz stb. Egyértelmű cselekvésre való felhívás beillesztésével, olyan szavakkal, mint „Csatlakozz”, „Regisztrálj”, „Hívj fel”, „Iratkozz fel”, „Nézd meg” és „Tudj meg többet”, segíthet a kívánt tevékenység elindításában.

Bizonyítsd be, hogy a CTA megéri a fáradozást

Jó stratégia, ha a termékeidről vagy szolgáltatásaidról tett állításaidat alátámasztó bizonyítékokkal is megerősíted. Ez lehet egy sikertörténet, eredeti kutatási adatok, vásárlói ajánlások, egy releváns szakértő partnersége vagy akár a saját képességeidet alátámasztó oklevelek, végzettségek, szakmai önéletrajz. Ez segít megmutatni a szakértelmedet, és eloszlatni minden kétséget, amely gátolhatja az ügyfelet a cselekvésben.

Haználj vizuális elemeket
Az emberek csak 20%-át jegyzik meg annak, amit olvasnak, viszont a 80%-át annak, amit látnak, hallanak és tesznek. Ha infografikákat, képeket, grafikonokat, videókat, kvízeket, kalkulátorokat, játékokat vagy térképeket adsz a szövegedhez, az segít az embereknek feldolgozni az információkat és megragadni a figyelmüket.

Ezek az tartalmas, figyelemfelkeltő szövegek írásának főbb szempontjai. Ha úgy érzed ez neked nem menne olyan szinten, mint  amit az olvasóid elvárnának, bízz meg engem a feladattal 🙂

call to action Hannah Design